"דנית השכרת יאכטות – יאכטות להשכרה במרינה תל אביב"

"דנית השכרת יאכטות – חוויית שייט בלתי נשכחת"

"דנית השכרת יאכטות – הפלגה ליום הולדת, אירוע עסקי או סתם כיף"

"דנית השכרת יאכטות – יאכטות מפוארות עם שירות מקצועי"

    תל אביב מהים

    "דנית השכרת יאכטות"- סיור מודרך מהים

    הפלגה לאורך חופי תל אביב, מיפו הנמל העתיק בעולם ועד רידינג, כולל הסבר על העבר של העיר המדהימה בעולם.

    אתם עומדים לגלות נקודת תצפית על תל אביב עם דנית השכרת יאכטות שמעט זוכים להכיר. במבט אחד נוכל לסקור 4,000 שנות היסטוריה! השם "תל אביב" בעצמו הינו רמז לכך : זהו תרגום ספרותי מקסים לשמו של ספרו של תיאודור הרצל "Alte Neuland", ארץ ישנה חדשה. תל הינו מושג ארכיאולוגי המתאר מקום קדום מאוד ואביב מסמל את ההתחדשות. אגב, כאשר הוקמה תל אביב, הציעו לקרוא לה הרצליה, איזה מזל!…. אז ברוכים הבאים לחוף ימה של תל אביב – עיר וים ללא הפסקה!

    לפני הכול, קצת גיאוגרפיה ומספרים…תל אביב אינה בירתה של ישראל, על אף כי רוב מדינות העולם כן סוברות כך ושיכנו בה את נציגויותיהן, אבל היא בהחלט העיר הגדולה והתוססת במדינה! תל אביב רבתי מונה כמיליון ו-300 אלף איש ומשתרעת על 176 קמ"ר – הרבה יותר מפריז למשל עם 105 קמ"ר בלבד!

    חופה של המטרופולין משתרע מראשון לציון בדרום עד לתל ברוך בצפון (להצביע על המקומות) : כ-25 ק"מ שלמרבית אורכם פרוסה טיילת רחבה ומטופחת. בעתיד הקרוב, כאשר יסתיימו עבודות הבנייה והשיפוץ, תהיה זו הטיילת הארוכה בעולם.

    ההיסטוריה של תל אביב החלה ביפו (להצביע) לפני כ-4000 שנה. זהו הנמל העתיק בעולם הפעיל עד ימינו.

    בוא נסקור את מה שאנחנו רואים מדרום לצפון:

    המגדל הבולט ביותר זהו מגדל הפעמון של כנסיית סנט פטרוס, אחד ממקימי הנצרות שהתגורר ביפו לפני 2,000 שנה.

     

    אנחנו גם יכולים לראות שני מסגדים : מסגד הים עם הכיפה הירוקה בתוך הנמל וקצת מזרחה, די בולט את מסגד מחמודיה. אגב, ימאים נעזרים בשני מסגדים אלה כדי להיכנס לתוך הנמל, זה עוזר להם לא להתנפץ על סלעי אנדרומדה בכניסה לנמל.

    הסלעים שיוצרים מעין מפרץ טבעי חייבים את שמם לאנדרומדה המיתולוגית שלפי האגדה נקשרה עליהם כקרבן למפלצות הים.

    על קו החוף ממש ליד מסגד הים, יש את המנזר הארמני, בו שוכנו חיילי נפוליאון בונפרטה החולים והפצועים בזמן שכבש את העיר. יש תמונה מפורסמת שלו המוצגת במוזיאון הלובר בדיוק במקום הזה.

    נעלה צפונה ואנו רואים את המבנה המיוחד של מוזאון האצ"ל. לה שרידים של מנשייה, השכונה הראשונה של יפו שנבנתה מחוץ לחומות העיר במאה ה-18 כדי לקלוט את ההגירה הגדולה של מוסלמים וגם יהודים שחוותה העיר באותן השנים.

    עוד צפונה, מאחורי מלון אינטרקונטינטל , אנו רואים את נווה צדק, השכונה היהודית הראשונה.

    מתחת למגדל שלום, קצת דרומה, נמצאת השכונה הראשונה של תל אביב, שנקראה אז "אחוזת בית".הייתה זו יוזמה של יהודים תושבי יפו ונווה צדק שרצו להקים עיר יהודית למופת, לפי מודל אירופאי. הפרויקט יצא לדרך בשנת 1909 ומייד נבנתה גימנסיית הרצליה, שעמדה במקומו של מגדל שלום בדיוק. היה זה מבנה מרשים בעל ארכיטקטורה מיוחדת. עצם העובדה כי המבנה הראשון של העיר שהוקם היה בית ספר מראה את האופי שהמקימים רצו לתת לעירם.

    ההכרזה על המדינה נעשתה גם באזור זה, בבניין הכנסת הראשונה ברחי רוטשילד.

    – קצת דרומית למגדל האופרה, בין רח' יונה הנביא לרח' גאולה שכן פעם מלון סבוי. בשנת 1975, מחבלי פת"ח שהגיעו בסירת גומי מהים פרצו למלון ורצחו 8 ישראלים.

    – מלון דן הצבעוני נצבע ועוצב ע"י הצייר והפסל אגם.

    הצבעים המשתנים לפי הזווית מקנים אפקט קינטי.. צבעי המלון מזכירים מאוד את צבעי הפסל שהוצב עד לא מי זמן בכיכר דיזנגוף.

    – מול המלון, לפני 70 שנה, עמדה אניית המעפילים אלטלנה שהופצצה ע"י צה"ל – היה זה שיאו של המאבק בין ארגון האצ"ל של מנחם בגין לבין הצבא שרק נולד. ניטש ביניהם ויכוח מר על עתיד הנשק שהיה באנייה. במהלך הקרבות, נהרגו כ-20 לוחמים – כולם יהודים.

    – מעל המרינה, דרומית למלון קרלטון, ניצב כיכר אתרים, הפיל הלבן הגדול של המדינה, כישלון ארכיטקטוני מהדד שמכתים את העיר. הוא הוקם על חורבת שכונת מחלול, שכונת פחונים שקלטה את פליטי יפו בזמן פרעות תרפ"א.

    מתחת לכיכר אתרים מרינה תל אביב,משם יצאנו לסיור ולהפלגה שלנו ושם אנו נמצאים לשרותיכם "דנית השכרת יאכטות".

    – על הגבעה דרומית למלון הילטון, ניתן לראות שרידים של בית קברות מוסלמי שפונה בהסכמה בשנת 1963. ממש סמוך לבית הקברות, נרצח בשנת 1933 חיים ארלוזורוב, ממנהיגי היישוב. עד היום, זהות הרוצחים אינה ידועה…אבל מדובר ברצח פוליטי ללא ספק.

    – וזהו רידינג, תחנת הכוח הראשונה של מדינת ישראל, הוקמה בשנת 1937. בנוסף לייצור החשמל, בשטח התחנה פעלו גם סדנאות ייצור נשק בלתי לגאלי עבור ההגנה. התחנה הייתה מטרת תקיפה במהלך מלחמת העולם השנייה על ידי חיל האוויר האיטלקי, ובמהלך מלחמת העצמאות על ידי חיל האוויר המצרי, אך לא נגרם לה נזק משמעותי במהלך תקיפות אלו.

    תל אביב-יפו מוגדרת כעיר עולם (Global city). העיר היא אחת המתוירות בישראל, עם למעלה ממיליון תיירים זרים בשנה… יש בה מאות בארים, בתי קפה ומסעדות ברמה בינלאומית, מרכזי קניות, חנויות, פארקים ומקומות בילוי… תל אביב היום מהווה סמל לחופש פולחן ודעות: היא נחשבת כאחת הבירות העולמיות של הקהילה הומו לסבית אך גרים כאן לא מעט חרדים.

    ודווקא הפתיחות והמודעות לים אינן כפי שהיינו רוצים: ישנם אמנם 4 מעגנות אבל רק 2 פעילות: תל אביב ויפו, עם מספר מקומות מוגבל מאוד….

    אז עכשיו, כשאתם מתצפתים על החוף מיפו העתיקה בדרום לגורדי השחקים בצפון, אתם מבינים יותר עד כמה מקימי העיר צדקו כאשר קראו לה "תל אביב, עיר ישנה חדשה".

    "דנית השכרת יאכטות – יאכטות להשכרה במרינה תל אביב"

    "דנית השכרת יאכטות – חוויית שייט בלתי נשכחת"

    "דנית השכרת יאכטות – הפלגה ליום הולדת, אירוע עסקי או סתם כיף"

    "דנית השכרת יאכטות – יאכטות מפוארות עם שירות מקצועי"

      מאמרים נוספים

      חברה לקידום דיגיטלי חברה לקידום דיגיטלי